Centralna baza danych – jakie daje korzyści?

Opublikowane przez Marzena w dniu

Wszystkie informacje o numerach kart pracowników, limitach na produkty oraz informacje o pobraniach zapisywane są w specjalnej bazie danych. Standardowo baza danych znajduje się wewnątrz automatu ale jest również możliwość umieszczenia bazy danych poza automatem. Kiedy stosować bazę poza automatem a kiedy w automacie i jakie są korzyści? O tym w dzisiejszym artykule.

Lokalna baza danych czyli ta znajdująca się w komputerze automatu jest najczęściej stosowaną w systemie ENGOMAT. Taka baza jest praktycznie bezobsługowa. Kupując automat mam już skonfigurowaną bazę wraz z mechanizmem tworzenia kopii zapasowej. Ze względu na to że baza znajduje się w automacie nie jest wymagane połączenie sieciowe. Nawet w przypadku awarii infrastruktury sieciowej automat będzie bez problemu funkcjonował.

Co jeżeli mamy kilka automatów w różnych lokacjach (na różnych wydziałach)?
Gdybyśmy zastosowali oddzielna bazę lokalną na każdym automacie to do wszystkich automatów oddzielnie musielibyśmy dodawać limity, nowych pracowników. Z każdego automatu oddzielnie otrzymywać raporty. Jednym słowem było by to uciążliwe. Tu z pomocą przychodzi centralna baza danych.

Taka baza jest instalowana na jednym z automatów lub serwerze firmy. W takim wypadku wszystkie automaty korzystają z jednej bazy danych. Nowy pracownik jest automatycznie dodawany do wszystkich automatów (jest możliwość określenia do których automatów pracownik powinien mieć prawo do logowania). Istnieje również możliwość ustawienia sumarycznego raportu ze wszystkich automatów. Korzyści są również w przypadku gdy mamy limity na produkty. Pracownik nie będzie miał możliwości oszukania limitów najpierw pobierając artykuł z jednego automatu a potem przejść na inny wydział i pobrać ten sam produkt z drugiego automatu, ponieważ informacja o pobraniach i limitach jest przekazywana do wszystkich automatów w obrębie centralnej bazy danych.

Centralna baza danych okazuje się dużym ułatwieniem w sytuacji gdy mamy już automat i chcemy dostawić kolejny. W takiej sytuacji instalacja polega na połączeniu nowego automatu do już istniejącej bazy. Znacząco skraca to proces instalacji.

Może być również sytuacja kiedy to firma nie może przetrzymywać informacji o numerach kart pracowników na urządzeniach do których mogą mieć dostęp firmy zewnętrzne (np. podczas czynności serwisowych). Wtedy rozwiązaniem może być centralna baza danych na serwerze klienta. Wszystkie informacje znajdują się na urządzeniu klienta.

LOKALNA BAZA DANYCH w ENGOMAT DLA:
Firma gdzie jest jeden automat będący modułem głównym (moduł główny czyli komputer, oprogramowanie i monitor)
Firma w której są problemy z dostarczeniem do automatu stabilnego połączenia internetowego

CENTRALNA BAZA DANYCH DLA:
Firm które mają więcej niż jeden automat będącym modułem głównym;
Firm posiadających stabilną infrastrukturę sieciową;
Firm o zaostrzonych wymogach odnośnie przechowywania danych;
Firm planujących rozbudowę systemu o kolejne automaty.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close